سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در دانش دروغ پردازان، خیری نیست . [امام علی علیه السلام]
کل بازدیدها:----89227---
بازدید امروز: ----4-----
بازدید دیروز: ----20-----
مهتاب شب

 

نویسنده: مهتاب
جمعه 86/5/26 ساعت 11:16 عصر

سلام

 امروز به مطلبی برخوردم که حیفم اومد شما رو از اون بهره مند نسازم.  امیدوارم مطلب را بخونید و لذت ببرید .

در ضمن خوشحال میشم نظر بدین 

آدمها مثل کتاب هستند؟

 

بعضی از آدمها جلد زرکوب ،بعضی جلد ضخیم و بعضی جلد نازک و بعضی ها اصلا جلد ندارند . بعضی از آدمها ترجمه شده اندو بعضی ها تفسیر می شوند .  بعضی از آدمها با کاغذ کاهی و نا مرغوب چاپ می شوند و بعضی با کاغذ خارجی . بعضی از آدمها تجدید چاپ می شوند و بعضی ها فقط یک بار چاپ می شوند و بعضی از آدمها فتوکپی آدمهای دیگرند. بعضی از آدمها دارای صفحات سیاه و سفید اندو بعضی از آدمها صفحات رنگی و جذاب دارند. بعضی از آدمها تیتر و فهرست دارند و روی پیشانی بعضی از آدمها نوشته اند: حق هرگونه کپی برداری و استفاده بدون اجازه ممنوع و محفوظ است . بعضی از آدمها قیمت روی جلد دارند بعضی ها با چند درصد تخفیف به فروش می رسند  و بعضی از آدمها بعد از فروش پس گرفته نمی شوند . بعضی از آدمها را باید جلد گرفت بعضی ها را می شود توی جیب گذاشت و بعضی ها را توی کیف و بعضی ها را روی قفسه قرار داد. بعضی از آدمها نمایشنامه اند و در چند پرده نوشته و اجرا می شوند و بعضی ها فقط جدول و سرگرمی اندو بعضی ها معلومات عمومی . بعضی از آدمها خط خوردگی و خط زدگی دارند و بعضی ها غلط چاپی و بعضی ها غلط املایی فراوانی دارند. از روی بعضی از آدمها باید مشق و از روی بعضی از آنها باید جریمه نوشت.

بعضی از آدمها در کلاسها تدریس می شوند و بعضی ها ممنوع بوده و مخفیانه دست به دست می شوند. بعضی از آدمها را باید چندین بار خواند تا معنی آنها را فهمید و بعضی ها نخوانده قابل فهم هستند. بعضی از آدمها را باید نخوانده دور انداخت و بعضی ها را همیشه باید با خود همراه نمود. بعضی از آدمها تفرقه انداز هستند و بعضی ها بانی وئshy;دت و همبستگی. بعضی از آدمها به نام دیگران چاپ می شوند و بعضی ها قبل از چاپ به فروش می رسند. بعضی از آدمها در قفسه خاک می خورند و بعضی ها در انبار بایگانی شده اند. بعضی از آدمها تاریخی اندو از گذشته صحبت می کنند و بعضی ها آینده نگرند و به آینده می پردازند. بعضی از آدمها لطیفه اندو بعضی ها بی روح اند و خسته کننده. بعضی از آدمها سیاسی اند و در هر نوبت چاپ رنگی دیگر به خود می گیرند. بعضی آدمها منبع و ماخذ ندارند و بعضی ها منبع و مرجع دیگرانند.

بعضی از آدمها شیرازه ندارند و زود از هم پاشند و بعضی ها شیرازه شان میخ دارد و قبل از میخ کهنه و پاره می شوند. بعضی از آدمها با محتوا هستند و بعضی ها بی محتوا و پوچ اند و فقط برای امرار معاش. بعضی از آدمها ماندگارند و بعضی ها در چاپخانه می مانند و بازیافت می شوند. بعضی آدمها هویت ندارند و بی نام و نشان اند و بعضی ها چندین نویسنده دارند. بعضی از آدمها در کتابخانه نگهداری می شوند و بعضی ها در پیاده رو خیابان به فروش می رسند. بعضی آدم ها را کادو می گیرند و هدیه می دهند .

بعضی آدمها را به مفت هم نمی خرند و بعضی ها از موزه ها به سرقت می روند.

بعضی از آدمها بدون مجوز چاپ می شوند و بعضی ها نیاز به مجوز ندارند و بعضی ها تا ابد مجوز چاپ نمی توانند اخذ کنند. بعضی از آدمها خاطره اند و بعضی ها یاداشت شخصی . بعضی آدمها در مدح دیگران نوشته می شوند و بعضی ها در مذمت دیگران.

بعضی از آدمها افسانه اند و بعضی ها رمان و بعضی ها داستان.

بعضی آدمها مذهبی اند و بعضی ها لامذهب و خیلی ها در این میان.

بعضی از آدمها احساسات دیگران را جریحه دار می کنند و بعضی ها به دیگران احترام می گذارند.

بعضی از آدمها به دیگران توهین می کنند و بعضی ها توهین را به جان می خرند.

بعضی از آدمها به زور بر دیگران تحمیل می شوند و بعضی ها خود به میان دیگران می روند.

بعضی از آدمها چند جلدی و قطورند  و بعضی ها تک جلدی  و لاغر .

بعضی از آدمها از جنگ می گویند و بعضی از صلح و صفا .

بعضی از آدمها  از شادی سخن می گویند و بعضی ها از غم .

و ......................

از آثار دکتر امین پور


    نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • تو فقط خدا خدا کن
    شعری از سهراب
    داستان ما در این دوران
    دوباره برگشتم
    باز هم خدا
    [عناوین آرشیوشده]

  •  RSS 

  • خانه

  • ارتباط با من
  • درباره من

  • پارسی بلاگ
  • درباره من

  • لوگوی وبلاگ

  • مطالب بایگانی شده

  • لوگوی دوستان من

  • اوقات شرعی

  • اشتراک در وبلاگ

  • وضعیت من در یاهو

  •